Sygdomsbehandling

Hvilke behandlinger kan Lins HelseKlinik tilbyde!

Behandlingsformer

Klassisk zoneterapi

Kinesisk behandling:

• Øre akupunktu
  • Kinesisk moxa-behandling
  • Quarza (skrabe-behandling)
  • Sugekopper
  • Akupressur

Afspænding
Kosttilskud og urter
Ørekerter

Disse former kan anvendes alene eller kombineres – alt efter sygdommens art.

Klassisk zoneterapi.

Zoneterapi udføres ved hjælp af tryk og massage under/over føddernes zoner, som relaterer til kroppens organer, bevægelsesapparatet, muskler, nerve- og hormonsystemerne. Dette bringer kroppen i balance og evt. smerter forbedres.

Kinesisk akupressur.

Akupressur udøves med tryk og massage på behandlingspunkter over hele kroppen. Ying og Yang bringes i harmoni og kroppens tilstand forbedres.
I Kina behandler man forskellige former for smerter og sygdomme med akupressur.
Kinesernes opfattelse er at der opstår blokeringer et sted i kroppen, og det er disse blokeringer, der giver smerter eller sygdomme. Når blokeringerne bliver fjernet ved hjælp af akupressur forbedres smerter eller sygdomme.

Moxabehandling.

En moxa ligner en cigar og er tørrede urter, der er rullet. “Cigaren” bliver tændt og gløder, hvorefter behandling gives på de udsatte punkter. “Cigaren” holdes et stykke over huden og man bliver ikke brændt. Denne behandling er også meget effektiv mod smerter og sygdomme.

Øreakupunktur.

På ørepunkter som relaterer til hele kroppen kan man med nåle behandle for smerter og sygdomme.

Ørekerter.

Behandlingens ældgamle rødder kan findes på Sibiriens prærier, i Asien og hos indianerne i Nord- og Sydamerika. Bl.a. Hopi’erne, som er den ældste Pueblo-stamme.
Ørekerterne består af bivoks, honningekstrakt og traditionelle urteessenser bl.a. salvie, perikon og kamille samt naturlige aromaessenser.
Behandlingen foregår i absolut afslappet atmosfære med indiansk intensiv afspændingsmusik og duften af den rygende kerte.
Kerten der er tændt som et stearinlys, holdes i øret indtil kerten er brændt ned. Varmen gør at der bliver et undertryk i øret, og sammen med vibrationer fra flammen renses og masseres det indre øre. Derefter behandles det andet øre. Behandlingen varer ca. 1½ time.

Denne behandling er god mod snue-forkølelsesfølger, hovedpine, ørepine, øresusen og stress samt lidt nedsat hørelse.